MOU - Museum Oudenaarde en de Vlaamse Ardennen

Hoogstraat 1 9700 Oudenaarde
055317251 Klik om te bellen

Over MOU - Museum Oudenaarde en de Vlaamse Ardennen

Oudenaarde, startpunt voor een verdere verkenning door de Vlaamse Ardennen, duizend jaar geschiedenis te midden van eindeloos golvende heuvels. Het MOU - brengt die geschiedenis tot leven. Via interactieve media en bijzondere historische stukken reis je door de tijd, van de middeleeuwen tot vandaag.
Je komt keizer Karel tegen, met zijn buitenechtelijke dochter Margaretha, en Adriaan Brouwer, met zijn beroemde biertaferelen, en Lodewijk XIV, die rond de stad in het zand bijt. Bekende inwoners als Frank De Bleeckere leggen uit wat hen fascineert in Oudenaarde. Topmodel Cesar Casier en vier andere karakterkoppen poseren voor de lens van Stephan Vanfleteren.
Het MOU bevindt zich bovendien in een van de mooiste stadhuizen van België, centraal gelegen op de markt van Oudenaarde. Het neemt er het oudste deel in, de veertiende-eeuwse Lakenhalle, symbool voor het roemrijke textielverleden van Oudenaarde. Wie na het meanderende parcours de smaak te pakken heeft, kan in de bovenlakenhalle 15 originele Oudenaardse wandtapijten bewonderen, en in drie andere stadhuiszalen de collectie De Boever-Alligoridès, een van de grootste zilvercollecties van Vlaanderen.

MOU - Museum Oudenaarde en de Vlaamse Ardennen in het kort

Collectie

Cultuur
Geschiedenis / historisch