Koninklijk Museum voor Midden-Afrika

Leuvensesteenweg 13 3080 Tervuren
02 769 52 11 Klik om te bellen

Over Koninklijk Museum voor Midden-Afrika

Het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika, meestal echter het AfricaMuseum genoemd, is een etnografisch en natuurhistorisch museum in Tervuren.

Het museum is ondergebracht in een schitterend geklasseerd monument en omgeven door een uitgestrekt park met grote vijvers en Franse Tuinen. De museumzalen in dit erfgoedgebouw bevatten voorwerpen die België verkreeg tijdens de koloniale tijd in Afrika, grotendeels verzameld dor missionarissen en wetenschappers. Bezoekers kunnen het museum bereiken met een prachtige tramrit en hier stilstaan bij de langdurige gevolgen van het kolonialisme.

Het KMMA is ook een onderzoeksinstituut dat wetenschappelijke projecten leidt. Zo’n 85 wetenschappers en 150 studenten en stagiaires observeren een continent en een gemeenschap die voortdurend in beweging zijn.

Het KMMA was van december 2013 tot december 2018 gesloten voor renovatiewerken. Wij heten u van harte welkom in een volledig geronoveerd AfricaMuseum.

Koninklijk Museum voor Midden-Afrika in het kort

Collectie